seo blog 01

Kako navodi James A. Martin na smallbusinesscomputing portalu, početak nove godine ne znači nužno da je vrijeme za novu SEO (Search Engine Optimization) strategiju.

Google svoje algoritme pretrage ažurira 500 do 600 puta godišnje, u skladu sa SEO konzultantskom tvrtkom, Moz. Neke velike nadopune (uključujući Panda, Penguin, Pigeon) dizajnirane su na način da osiguraju više korisnih i relevantnih lokalnih rezultata pretraživanja.

Iako zbog toga dolazimo u napast značajno osvježiti ili promisliti svoju SEO strategiju svakog 1. siječnja, SEO stručnjaci kažu da se osnove "white hat" SEO taktike ne mijenjaju u tolikoj mjeri. Najvažnije je da je sadržaj dobar i uključuje pravilno korištenje ključnih riječi. Naravno da to nije jedino što čini dobru SEO strategiju pa postoje određena predviđanja za SEO u 2015. godini od strane stručnjaka.

Osnove SEO se neće mijenjati
Načela koje podupiru dobru marketinšku kampanju ostaju nepromijenjena. Uspješan SEO ovisi o dva ključna čimbenika: što reći o sebi (on-page SEO) i što drugi govore o vama (off-page SEO).
On-page SEO uključuje i kreativnu i tehničku stručnost. Trebate stvoriti izvrstan sadržaj za web stranice koje će posjetitelji voljeti, a želite osigurati da potencijalni posjetitelji lako pronađu i podijele taj sadržaj.
Uspješan off-page SEO ovisi o promociji. Cilj je privući linkove iz drugih mjerodavnih stranica stvaranjem i promicanjem izvrsnog sadržaja.

Mobilni SEO će biti još važniji
Google procjenjuje u kojoj mjeri su vaše stranice user-friendly pa je važnije nego ikada da budu prilagođene mobilnim uređajima.
Ranije je za mobilni SEO bilo dovoljno imati odgovarajući dizajn za pristup stranicama s mobilnih uređaja (pri čemu se vaše web stranice prilagođavaju zaslonu uređaja). Sada Google detektira u kojoj mjeri su vaše stranice prilagođene mobilnim uređajima i ukoliko to nisu, ne očekujte da će biti dobro rangirane.

SEO manjih tvrtki bit će lokalnog karaktera
I u 2015.g. će biti važno optimizirati web stranice manjih tvrtki za lokalno područje. Male tvrtke se žele usredotočiti na lokalne upite pretraživanja; puno više pozornosti će se posvećivati lokalnim imenicima i oglasima. Osim toga, važno je optimizirati sadržaj web stranica na način da i adrese, telefonski brojevi, lokacija na karti budu u skladu s off-page direktorijima i imenicima.

Tvrtke će slijediti način rada izdavača
Sve više tvrtki će sadržaj svojih web stranica i način rada na njima prilagoditi formuli informativnih medija. Tvrtke će navoditi svoje autore (ne samo tekstova, nego i video uradaka, podcast-a i dr.) i dati im veći značaj te na taj način prebaciti težište s tvrtke u cjelini na pojedince. Kod većine tvrtki će ta prilagodba trajati, ali tražilice sada daju puno veći značaj ljudima u odnosu na tvrtke.

Optimizacija postojećeg sadržaja
Male tvrtke će u 2015.g. proizvoditi manje novih sadržaja – u većoj mjeri će se posvetiti 'potpunoj optimizaciji' i ažuriranju postojećeg sadržaja koji je imao najveći utjecaj na promet na stranicama. Umjesto ispisivanja novog sadržaja koji može i ne mora biti učinkovit, sve više tvrtki će se usredotočiti na poboljšanje onog što već funkcionira.

CTR, CTA, stupanj odbijanja i vrijeme zadržavanja jačaju kao čimbenici rangiranja
Vlasnici malih tvrtki trebaju se upoznati (ako već nisu) sa sljedećim pojmovima kako bi što uspješnije postavili ciljeve u prometu organskog pretraživanja:
- CTR (Click Through Rate) tj. klikovni postotak stranice mjeri omjer klikova i pojavljivanja; viši CTR pokazuje uspješniji online sadržaj.
- CTA (Call to Action) tj. poziv na akciju (koji može biti jednostavan poput 'Pošaljite upit') može produljiti vrijeme boravka posjetitelja na vašim stranicama kao i broj linkova na koje su kliknuli.
- stupanj odbijanja (Bounce rate) je postotak posjetitelja web stranica koji odlaze nakon pregleda samo jedne stranice.
- vrijeme zadržavanja (Dwell time) daje prikaz ukupnog vremena provedenog na stranicama, kao i vrijeme provedeno na svakoj podstranici.

Linkovi i ključne riječi mogli bi postati manje važni čimbenici rangiranja
SEO će se nastaviti udaljavati od ključnih riječi u određivanju poretka pretraživanja. Prošlogodišnji pomaci algoritma za pretraživanje samo su učvrstili mišljenje da tražilice stavljaju manje naglaska na ključne riječi, a više značaja daju sadržaju stranica. Razumno je očekivati da će tražilice indeksirati vaše stranice i rangirati ih na temelju onog što misle da stranice znače nego na temelju ključnih riječi koje koristite.

Rast optimizacije videa za pretraživanje
Prema KISSmetrics istraživanju, od 64 do 85 posto je veća vjerojatnost da će potrošači realizirati kupnju nakon gledanja videa proizvoda. Kao rezultat toga, broj opisa poslova koji sadrže ključnu riječ "Video SEO" porastao je za 57 posto u prošloj godini, "jer tvrtke žele biti sigurne da će njihov video sadržaj biti u rezultatima pretraživanja." U ovoj godini, male tvrtke bi trebale objavljivati optimizirana videa ne samo na YouTube nego i na Facebook-u, Twitter-u i Tumblr-u.



SEO optimizacija web stranica 5 5 1 50 Siniša Pintar SEO optimizacija web stranica za pretraživače SEO optimizacija web stranica SEO optimizacija web stranica za pretraživače SEO marketing 2013 SEO optimizacija web stranica za pretraživače SEO marketing SEO optimizacija web stranica za pretraživače SEM marketing SEM marketing optimizacija web za pretraživače Adword optimizacija web SEM marketing optimizacija web za pretraživače Adword optimizacija web

SEO marketing web stranica za pretraživače

SEO optimizacija web stranica za pretraživače

SEO marketing stranica za pretraživače

SEO marketing stranica za pretraživače

SEO marekting stranica za pretraživače

SEO marketing stranica za pretraživače

SEO optimizacija stranica za pretraživače

SEO marekting stranica za pretraživače

SEO marekting stranica za pretraživače

SEM optimizacija stranica za pretraživače

SEM marekting stranica za pretraživače

SEM optimizacija stranica za pretraživače

SEM optimizacija stranica za pretraživače

SEM marekting stranica za pretraživače

SEM optimizacija stranica za pretraživače

Search Engine Optimization optimizacija web stranica vrlo je važan segment internet marketinga koji optimizira web stranice za pretraživače ili tražilice. Visokim pozicioniranjem Vaših web stranica na tražilicama (kao što su Google.hr, www.hr, Njuskalo, Yahoo, AltaVista, Bing, Excite i Northern Light), s obzirom na ključne riječi koje najviše odgovaraju sadržaju stranica, SEM marketing povećava posjećenost što rezultira većim brojem poslovnih kontakata te uspješnosti Vaše djelatnosti. Tražilice su najkvalitetniji i najučestaliji izvor ciljane posjećenosti na internetu - istraživanja su pokazala da gotovo 90% svih posjetitelja standardnih web stranica dolazi upravo sa tražilica. Ciljana posjećenost je ključ uspjeha Vaših web stranica. Optimizacija za tražilice dugoročno je rješenje za dobro prirodno pozicioniranje Vaših web stranica na tražilicama. Optimizacija uključuje analizu konkurencije, utvrđivanje ključnih riječi (termina i fraza relevantnih za vašu djelatnost koje se koriste kod pretrage u tražilicama), prilagodbu Vaših stranica s ciljem povećanja dostupnosti i prepoznatljivosti mehanizmima tražilica te povezivanje Vaših stranica s ostalim stranicama u cilju promocije. Loše napravljena optimizacija web stranica najčešće rezultira lošim rezultatima pojedinih projekata te je samim time trošak, a ne investicija za Vaše poslovanje. Ukoliko Vašu stranicu ne mogu pronaći milijuni ljudi koji koriste tražilice, prilagodba nije kvalitetno napravljena. Kvalitetna proilagodba omogućuje da korisnici što lakše pronađu Vaše stranice kada upišu određenu ključnu riječ koja je vezana za Vašu djelatnost. On dovodi kupce ili poslovne partnere te ih kasnije podsjeća ponovno da svrate na Vaše stranice. Zbog činjenice da Google s vremena na vrijeme mijenja parametre po kojima rangira stranice, potrebno je neprekidno pratiti konkurenciju, pratiti statistiku te prilagođavati Vaše stranice. Svaki od navedenih paketa sadrži optimalan broj ključnih riječi koje će na najbolji mogući način opisati djelatnost Vaše tvrtke Koliko je vremena potrebno do rezultata? Proces optimizacije i pozicioniranja za tražilice za optimalne rezultate traje od 3 do 6 mjeseci. Ukoliko je domena nova, potreban je dulji rok; ukoliko je domena starija, rok može biti kraći. Već u prvih par mjeseci vidi se povećana posjeta na Vašim stranicama no potrebno je više mjeseci da bi se postigao maksimalan rezultat. Praćenje statistike posjećenosti je vrlo bitno za kvalitetan . Praćenje statistike i uvid u postignute rezultate nakon navedenih radnji imate priliku vidjeti u svako doba dana, u korisničkom sistemu na našim web stranicama. On-page optimizacija je optimizacija na samoj stranici. Neki od značajnijih elemenata on-page optimizacije su izgled linkova, title tagovi, meta tagovi, pravilno/ciljano korištenje html jezika itd. Off-page optimizacija, između ostalog, uključuje građenje linkova (tzv. backlinkova) prema Vašoj stranici – kako onih plaćenih, tako i besplatnih. Vrlo je važno saznati tko je Vaša konkurencija, koliko stranica ima iste ili slične usluge kao i Vi, te koliko su te stranice kvalitetno optimizirane. Nakon analize potrebna je procjena koliko je zahtjevno nadmašiti ključne riječi koje konkurencija koristi. Nakon detaljne analize konkurencije slijedi početak optimizacije Vaše web stranice. Za kvalitetnu kampanju značajni su brojni čimbenici. kampanja zahtijeva: istraživanje konkurencije i tržišta, istraživanje ključnih riječi, primjenu ključnih riječi na Vašim web stranicama, optimizaciju na stranicama (on-page ), strukturiranje web stranica i internih linkova, kvalitetan link building, praćenje rezultata i njihovo optimiziranje. Pravilno planiranje kampanje, vođenje uredne dokumentacije procesa optimizacije te praćenje rezultata od iznimne su važnosti za uspješnost kampanje.